본문 바로가기
영어 공부 기록

영어 독학, 복습 및 정리 / 2024.01.20

by 쏘루나 2024. 1. 20.

[part 6]

 

Where are you from?

 

 

I'm from [도시, 지역, 나라].

 

I'm from Torrance, California.

저는 캘리포니아 주 Torrance 에서 왔어요.

I'm from Toronto, Canada.

저는 캐나다의 토론토에서 왔어요.

I'm from San Francisco.

저는 샌프란시스코에서 왔어요.

 

 

I was born in [도시/나라], but I grew up in [도시/나라].

 

I was born in Korea, but I grew up in Torrance.

저는 한국에서 태어났지만, Torrance에서 자랐어요.

I was born in Busan, but I grew up in Seoul.

저는 부산에서 태어났지만 서울에서 자랐어요.

 

 

 

[part 7]

 

How old are you?

 

How old are you?

몇 살이에요?

Can I ask hou old you are?

몇 살인지 여쭤봐도 될까요?

 

 

I'm [나이]

 

I'm 24. / I'm 30.

저는 24살이에요. / 저는 30살이에요.

 

 

I'll turn [나이] in [몇 월].

 

I'll turn 27 in December.

저는 12월에 27살이 돼요.

I'll turn 22 in May.

저는 5월에 22살이 돼요.

I'll turn 28 in August.

저는 8월에 28살이 돼요.

 

 

 

[part 8]

 

What do you do?

 

What do you do?

무슨 일을 하세요?

Can I ask what you do?

무슨 일을 하시느지 여쭤봐도 될까요?

 

 

I'm [직업].

 

I'm a teacher.

저는 선생님이에요.

I'm a chef.

저는 요리사에요.

I'm an angineer.

저는 엔지니어에요.

I'm an actor.

저는 배우에요.

 

 

I run [명사].

 

I run a restaurant.

저는 식당을 운영해요.

I run a startup.

저는 스타트업을 운영해요.

I run a small cafe.

저는 작은 카페를 운영해요.

 

 

 

[part 9]

 

Where do you live?

 

Where do you live?

어디에 사세요?

Can I ask where you live?

어디에 사는지 여쭤봐도 될까요?

 

 

I live in [사는 도시/나라].

 

I live in San Francisco.

저는 샌프란시스코에 살아요.

I live in South Korea.

저는 한국에 살아요.

I live in seoul.

저는 서울에 살아요.

 

 

I live near/behind/next to [장소].

 

I live near the bridge.

저는 다리 근처에 살아요.

I live behind the public library.

저는 공립 도서관 뒷 쪽에 살아요.

I live next to the museum.

저는 박물관 옆에 살아요.

 

 

 

 

 

'영어 공부 기록' 카테고리의 다른 글

영어 독학, 복습 및 정리 / 2024.01.15  (0) 2024.01.15

댓글